Jeugd

Als je deze pagina aan het lezen bent, heb je waarschijnlijk interesse om lid te worden op onze vereniging. Hartstikke leuk! Om eventuele spanning weg te nemen, leggen we hieronder uit wat je kan verwachten.

Let op: je dient minimaal 12 jaar oud te zijn om te kunnen komen schieten op onze vereniging. Daarnaast mag je als jeugdlid alleen onder begeleiding van een instructeur schieten, elke dinsdag van 19:00-20:00.

Kennismaken

Nadat jij of je ouders contact met ons opgenomen hebt/hebben, maken wij een afspraak om een keer bij ons op de vereniging kennis te komen maken. Tijdens deze afspraak krijg je een gesprekje met één van onze bestuursleden. Hij of zij zal vragen waarom je geïnteresseerd bent in de schietsport, hoe je bij onze vereniging terechtgekomen bent en je uitleggen hoe het schieten bij ons op de vereniging werkt. Wees vooral niet bang om vragen te stellen, die beantwoorden we graag. Tevens zullen je gegevens genoteerd worden. Vergeet daarom niet je legitimatiebewijs mee te nemen. Na het gesprekje, ga je met één van onze instructeurs de baan op om echt te gaan schieten.

Op de baan

Eenmaal op de baan ga je onder begeleiding van de instructeur je eerste schoten lossen. Het kan zijn dat de instructeur tijdens het schieten misschien erg dicht op je komt zitten of je aanraakt. Schrik hier vooral niet van. Dit doet hij alleen om te zorgen dat alles veilig verloopt.  In het echt blijkt schieten vaak een stuk moeilijker dan dat het lijkt. Waar het ons vooral om gaat is dat iedereen heelhuids en veilig weer naar huis gaat. Na het schieten heb je weer een gesprekje. Tijdens dit gesprekje wordt gevraagd of je het schieten zo leuk vond dat je nog een keertje langs wil komen. Ja? Dan maken wij een afspraak met je voor een volgende schietles. Nee? Dan blijft het bij deze kennismaking, maar hopen we wel dat je genoten hebt van de ervaring.

Jeugdlidmaatschap

Gefeliciteerd! Na minimaal drie maanden aspirant-lidmaatschap en goedkeuring van de ballotagecommissie ben je nu jeugdlid. (Ballotagecommissie is eigenlijk niets meer dan een groepje mensen dat in de gaten houdt of jij achter de rug van de instructeurs om geen gevaarlijke dingen uithaalt). Vanaf nu ben je welkom op de ledenvergaderingen en de jaarlijkse festiviteiten. Tevens wordt je nu KNSA-lid en wordt je na je 18de verjaardag volwaardig lid.

Extra activiteiten

Natuurlijk begrijpen wij dat alleen het schieten op kaartjes kan gaan vervelen. Daarom organiseren wij voor de jeugdleden regelmatig extra activiteiten. Glasschieten bijvoorbeeld. Zodra wij genoeg glas hebben verzameld (lege potjes, flessen, glazen, etc.), zetten wij deze aan het einde van de baan neer en mogen deze kapot geschoten worden. Daarnaast schieten we ook wel eens op klei pijpjes, net zoals op de kermis. Daarnaast staan wij open voor jullie ideeën. Als jullie een leuk idee hebben om het schieten uitdagender te maken, willen wij best kijken wat er allemaal mogelijk (lees: veilig en haalbaar) is. Uiteraard gebeurt dit niet iedere week, maar wel zo regelmatig dat het schieten nooit saai wordt!