Daniëlle Boekeloo bekijkt samen met haar instructeur waar de gaatjes in de kaart terecht zijn gekomen. SVLoenen

Henk de Groot wint SWIB Workshop Sportschieten

vr 7 apr., 11:27 Vrije tijd Ingezonden

LOENEN > Het bleef donderdagavond 6 april jl. tot de laatste minuut spannend wie van de Swib-cursisten, die allen voor de eerste keer kennismaakten met de schietsport, het hoogste aantal punten bij elkaar zou knallen.

De workshop, op de schietbanen van Schietsportvereniging Loenen, begon met de uitleg van de zo belangrijke veiligheidsregels in de omgang met vuurwapens. Daarna volgde een korte inleiding over de werking van het ‘punt-22 klein kaliber’ geweer en werd uitvoerig de knielende schiethouding gedemonstreerd.

Vervolgens kreeg elke deelnemer vijf schietkaarten en 25 patronen tot zijn of haar beschikking om, begeleid door een ervaren lid van de Schietsportvereniging, zoveel mogelijk gaatjes in de zwarte rondjes op de kaart te schieten. Dat bleek voor iedereen nog een hele klus: 12 meter afstand is een heel eind weg om het doel, met het formaat van een euromunt, te raken. De puntentelling aan het eind leverde de volgende uitslag op: De derde plaats was, met 85 punten voor Daniëlle Boekeloo, net één puntje minder dan de 86 waarmee David Boekeloo de tweede plaats veroverde. Maar de beker ging uiteindelijk naar Henk de Groot die met 90 punten de beste prestatie van de avond leverde.

David Boekeloo in opperste concentratie met zijn ‘punt-22 KKG’ op baan 1.
Henk de Groot, die met 90 punten de trotse winnaar van de Workshop Sportschieten werd.